Idén bakom buy aid

Vi vet att vi inte kan förändra världen, men vi vet att vi har gjort skillnad för många människor. Detta bidrar till att berika vår vardag och gör varje arbetsdag meningsfull. Vi är övertygade om att alla människor vill bidra till att göra skillnad, att alla vill delta i att hjälpa dem som behöver hjälp. Dessa tankar ligger till grund för etablering av företaget buy aid 1996.


Filosofin och idéerna bakom

Det finns många sätt att ta socialt ansvar och buy aid vänder sig till alla sorters företag, stora som små allt från den lokala mataffären till den stora, moderna, internationella aktören. Vårt budskap är enkelt: "alla kan göra skillnad utan att ge en extra kostnad - och utan att det krävs ett stort beslut ".

Vi erbjuder företag att köpa produkter som alla har " behov av att ha " produkter.  Genom att köpa dessa varor genom buy aid är du garanterad att minst 10 % kommer att doneras till en välgörenhetsorganisation. Vi kallar detta: Corporate fundraising. Vi är stolta över att vi sedan etableringen 1996 lyckats samla in över 145 miljoner kronor till välgörenhet. När du handlar från buy aid, köper du inte bara en produkt, utan bidrar också till att stödja en god sak. Vårt koncept bygger på en unik men enkel kombination av inköp och donationer. Oavsett om du köper kontorsmaterial, kaffe, mineralvatten eller godis - så är du garanterad att minst 10 % av priset doneras till en humanitär organisation i Sverige.

Att ta sitt ansvar och vilja till att bidra till en bättre värld är ett globalt och ett tidlöst sätt att tänka,  något  som vi tror kommer att vinna ännu mer framgång under de kommande åren.


buy aid andan och kärnvärderingar

Vad är viktigaste hos buy aid? Svaret är enkelt, våra anställda - det är dem som får saker att hända. Våra anställda bidrar till att skapa buy aid andan, en känsla av att vi står tillsammans som ett lag och att vi har ett gemensamt mål vi strävar mot tillsammans. Många av våra anställda arbetar dag ut och dag in med telefonen som sitt främsta verktyg. Flera av våra medarbetare har arbetat inom företaget i många år och detta bidrar givetvis till vår lagkänsla och samstämmighet.

buy aid andan återspeglas i våra kärnvärden . Kärnvärdena är vårt fokus och i slutändan det som håller företaget samman över gränserna .

Grundläggande innebär det att vi måste vilja gå till jobbet och göra en insats. Det är sannerligen vad som fört oss dit vi är idag och det som ska föra oss vidare.